Gå til hovedinnhold

Hva sier norske tannklinikker om PlanOrder

Stadig flere tar i bruk PlanOrder-systemet for å holde oversikt på sine lagre. Hvordan passer PlanOrder systemet på klinikken og hva har PlanOrder gjort med hverdagen. Vi har spurt norske klinikker hva de tenker.

PlanOrder-Helsfyr-tannklinikk-800x400.jpg

PlanOrder på norske tannklinikker

I Plandent har vi i flere år jobbet med å installere, drifte og oppgradere PlanOrder på klinikker over hele landet. Stadig flere tar i bruk PlanOrder-systemet for å holde oversikt på sine lagre. Vi står klare til å hjelpe enda flere til å bytte over til denne løsningen i løpet av året. Vi har vi tatt en prat Pia fra Helsfyr Tannklinikk og Kari fra Odontia Molde om hvordan de har det med PlanOrder på jobb

Hvor lenge har dere hatt PlanOrder?

Pia: Vi har hatt PlanOrder i omtrent 3 til 4 år.

Kari: Vi har hatt PlanOrder i omtrent 3 år.

PlanOrder-skuff-1600x800.jpg
Bilde: PlanOrder satt i skuff

Hvilket system (bokser) bruker dere for PlanOrder, hvordan passer det inn i klinikken?

Pia: Vi bruker bare bokser.

Kari: Vi har bokser i flere størrelser og Treston skuffesett.

Les mer om PlanOrder systemet

PlanOrder-skap-1600x800.jpg
Bilde: PlanOrder bokser satt i skap

Hvordan var installasjonen?

Pia: Det gikk veldig effektivt og greit. Det ble gitt god opplæring i PlanOrder hvordan man bestiller nye varer.

Kari: Installasjonen gikk veldig bra, alt fungerte helt utmerket med en gang.

Hvordan har oppfølgingen vært i etterkant av installasjonen av PlanOrder?

Pia: Etter installasjonen har det fungert helt fint, om det oppstår problemer blir det rettet raskt, og om vi skulle ha spørsmål er det enkelt å ringe for å få svar.

Kari: Vi har ikke hatt noe stort behov for oppfølging, men når noe dukker opp kontakter vi Birgit (distriktsselger på Nordvestlandet) som løser det med en gang.

PlanOrder-system-1600x800.jpg
Bilde: PlanOrder systemet med ipad og de blå boksene. Det finnes i tillegg flere muligheter for mindre klinikker til å bruke hylledelere, tavler, kort, perm med mer.

Hva er den store forskjellen på før og etter dere begynte med PlanOrder?

Pia: Før PlanOrder brukte vi mye lenger tid på å telle varer og finne ut av hva vi skulle bestille. Med en gang en boks begynner å bli tom er det bare å bestille ny av den varen.

Kari: PlanOrder utgjør en veldig stor forskjell, og forenkler hverdagen. Nytt liv. Vi har mye bedre oversikt over hva som er på lager, og siden alle på klinikken klarer å bestille selv bruker vi mye mindre tid på å gå over lageret.

Er det noen flere måter PlanOrder har gjort hverdagen enklere?

Pia: iPaden som følger med PlanOrder gjør det enklere å søke etter nye varer eller å finne alternativer til de varene vi bruker.

Kari: iPad’en som følger med PlanOrder gjør det enklere å finne alternativer og nye varer.

Se hvordan PlanOrder settes opp

PlanOrder-1600x800.jpg
Bilde: PlanOrder systemet satt i gondol for mindre produkter

Hvor mye tid bruker dere på PlanOrder i uken?

Pia: Vi bruker bare 1 min her og der når vi skanner varer. Om nødvendig så dobbeltsjekker vi om vi har lagt inn alle bestillingene vi trenger en gang i uken. Dette bruker vi omtrent 5 minutter på.

Kari: Vi bruker kun et lite minutt innimellom når vi bestiller varer. Vi ser sjelden noe bruk for å gå over, eller dobbeltsjekke.

Har dere opplært noen nye ansatte i PlanOrder i etterkant av installasjonen, og hvordan har det gått?

Pia: Når vi har nye ansatte, trenger vi å lære dem opp i PlanOrder. Det er veldig greit enkelt system å lære bort og det går veldig fort og effektivt å gi dem den forståelsen de trenger.

Kari: Siden vi begynte med PlanOrder har vi hatt flere nye ansatte og vikarer. Alle har plukket opp PlanOrder på dagen.

Hvordan opplever dere vedlikehold og service av PlanOrder på klinikken?

Pia: Vi merker det ikke en gang. Det er så å si vedlikeholdsfritt.

Er PlanOrder noe for meg?

Vi tilpasser PlanOrder til hver enkelt klinikk. Kanskje har du en klinikk med stort lager hvor man vil ha god oversikt, en klinikk med plassmangel, en klinikk med to ulike firmaer under samme tak eller en klinikk spredt over flere etasjer.

Befaring med tilpasning til areal og hvilke løsninger som kan være optimale, er en del av pakken og vi finner den beste løsningen for alle. Det er nettopp dette som er genialt med PlanOrder, det er et levende system som vokser seg opp eller ned i takt med klinikkens utvikling og utforming.

Se også: Ofte stilte spørsmål om PlanOrder

Artikkelen er skrevet av Herman Haugan, koordinator elektroniske bestilligsløsninger våren 2021

Vi vil vite mer om PlanOrder

stripegrey.jpg

Se også..

PlanOrder - lagerstyring i tannklinikken

Med PlanOrder får du et komplett lagersystem med innebygget bestillingssystem skreddersydd for din tannklinikk.
Les mer

PlanDeal - når totalen teller

Med PlanDeal gir vi kunder de beste betingelsene og prisene på forbruksvarer. Vårt mål er at du skal få en totalt billigere handlekurv hos oss.
Les mer

Orbis dental produkter

Orbis er Plandents kvalitetsprodukter til en lavere pris enn de dyre merkede produktene. Orbis-produktene er en vanlig del av vårt sortiment, og våre profesjonelle konsulenter hjelper deg å velge hvor du kan dra nytte av å spare penger.
Les mer