Oversikt og full kontroll med PlanOrder
Vi opplever at stadig flere klinikker ser nytten av å ha et oversiktlig og brukervennlig innkjøpssystem. I 2023 fikk mer enn 60 nye klinikker installert PlanOrder – hvilket vitner om økende popularitet blant våre kunder.
Hva er PlanOrder?
PlanOrder består av en Ipad og et smart system som strukturerer ditt innkjøp ved hjelp av bokser, skillevegger eller skinner. Ipaden har sin egen internettforbindelse og påvirker ikke tannklinikkens IT-system. PlanOrder er enkelt, intuitivt og hjelper deg å automatisere bestillingsprosessen ved bruk av faste bestillingsfrekvenser og oversiktlig innkjøpshistorikk.
I korte trekk er PlanOrder et system som gjør klinikkens innkjøp enklere og mer oversiktlig
Hvordan gjør vi det?
Før installasjon av PlanOrder vil en av Plandents representanter i samarbeid med innkjøpsansvarlig(e) ha en gjennomgang av dagens innkjøpsrutiner på klinikken. Sammen setter dere opp sortiment, volum og bestillingsfrekvens, samt en gjennomgang av hvor varene bør plasseres for å gjøre lageret oversiktlig og enkelt å håndtere.
Deretter skreddersyr vi en løsning med et bokssystem med bokser i ulike størrelser, treston med skuffer til bor, filer ol, og andre hylleløsninger for at det skal passe deres lagerlokasjon og behov. Dette sikrer at plassen blir utnyttet optimalt med hensyn til de produktene klinikken
trenger.
Når alt er planlagt og tilrettelagt kommer en av våre dyktige medarbeidere og setter opp systemet og gir opplæring i hvordan det benyttes. Det er viktig at en eller flere fra klinikken er til stede under installasjonen slik at implementeringen blir god og at en får tilstrekkelig innføring i mulighetene som ligger i systemet.
Hvorfor velge PlanOrder?
Det er mange grunner til å velge PlanOrder. PlanOrder er enkelt i bruk, tidsbesparende, og gir oversikt og kontroll over bestilling og lager.
Ikke helt overbevist enda? Her er noen flere grunner til å velge PlanOrder
- Bestillinger kan gå automatisk, som forenkler innkjøpet og frigir tid til pasientbehandling og andre oppgaver.
- Minimerer risiko for feilbestilling og returer.
- Færre og mer strukturerte innkjøp gir færre varemottak, lavere fraktkostnader og reduserer klimaavtrykket.
- Kontinuerlig rullering av varer reduserer risikoen for
utgåtte varer og svinn. - PlanOrder kan skreddersys alle klinikker, uavhengig av størrelse og utforming.
- Inneholder en rekke funksjoner som gir deg tilgang til lagerstatus, sikkerhetsdatablader, alternative varer og mye mer.
- Et system som er i kontinuerlig utvikling for å følge fremtidens krav og utfordringer.
Dette er bare noen av fordelene, kontakt oss gjerne for mer informasjon.
Skrevet av Simen Anundsen, direktør forbruksvarer i Plandent